עיצוב חנויות

חלק משמעותי בכל בית עסק הוא ללא ספק העיצוב שלו. חלונות הראווה ועיצוב התכולה והסחורה אמורים למשוך את הלקוחות הפוטנציאליים ולהשאיר אותם בחנות מספיק זמן בכדי שיבצעו רכישה. כאשר מעצב פנים מתבקש לעצב חנויות, הוא בוחן לפני הכל את כל הפרמטרים שבעזרתם הוא יוכל לעצב עבור הבעלים את החנות עליה הם חלמו, בכדי שיוכלו להציג את הסחורה שלהם באופן המחמיא והמושך ביותר, כשבה בעת חשוב שהעיצוב יתאים לתדמית המותג אותו החנות משווקת.

 

מהו התהליך לעיצוב חנויות?

לקראת פרויקט של עיצוב חנויות, חשוב מאוד לדאוג תחילה לאיתור הקונספט בצוותא עם בעלי החנות, כשבעזרתו תיווצר זהות אחת לחנות, שתעוצב סביב אותו קונספט שנבחר. הקונספט יכלול את ארגון החלל, את היצירה הגרפית, עיצוב הלוגו, התגיות, הניירת, אתר האינטרנט ועוד. חשוב לבחור בקונספט שיתאים למידותיו של העסק, בכדי שהמעצב יוכל ללכת איתו מההתחלה ועד הסוף, על מנת שבסופו של התהליך תתקבל התוצאה ממנה כולם יהיו מרוצים. עיצוב חנויות ייעשה בכל חנות בהתאם למה שהעסק משדר. אם למשל מדובר בחנות יוקרה, בהחלט יהיה ניתן לקחת בחשבון רצפות בטון אפורות, שימוש בפרזול ונירוסטה, מדפי עץ לבנים וגופי תאורה מרכזיים, על מנת שהעיצוב יהיה דומיננטי וישדר את יוקרת המותג והחנות. לעומת זאת, חנות הרבה יותר עממית, תעוצב בסגנון שיבליט מאוד את המוצר ויעניק חווית קנייה יחסית פשוטה ונוחה ללקוח, באמצעות מדפי עץ חומים, רצפה בעלת מרצפות חרסינה ותאורה שאינה דוגל במשחקי אור וצל, אלא מאירה את כלל החנות במידה שווה.

מדוע החלל הפונקציונלי משמעותי מאוד בכל עיצוב חנויות?

עיצובה של כל חנות מצריך כמובן מידע אודות בית העסק, אם מבחינת המיקום, לקוחות היעד וכמובן, הדבר החשוב ביותר, המוצרים שיימכרו בחנות. כמו כן, מלבד השיווק היצירתי דרך חלון הראווה בו ינסה כל מעצב להשתמש וכמובן עיצוב חנויות מרשים לכשעצמו בו הוא ידגול, חשוב ליצור חלל פונקציונאלי ונוח עבור הלקוח, שיוכל להסתובב בחנות ולהתרשם מהמוצרים בלי שום הפרעה. המוצר הוא בעצם מרכז העניינים וחשוב שהלקוח יבין כבר לפני הכניסה אל החנות, מהו המוצר אותו החנות מוכרת לו.